Go to content
Client
Pelly

En helt ny kostym (läs: garderob) för Pelly®. Vi har varit med hela vägen från att lägga varumärkets strategiska grund till skapandet av konsekventa guidelines som vi slutligen omsatt till verbal och visuell kommunikation. 

Ända sedan funktionalismen rationaliserade bort sekelskiftets onödiga utsmyckningar har Pelly® utvecklat förvaringslösningar utifrån skandinavisk designtradition. Där formen får följa funktionen. Tillsammans med oss har Pelly genomgått en hel varumärkesresa, där tre varumärken har blivit ett, med en identitet som speglar Pellys modulära, avskalade, skandinaviska själ.

Hela arbetet utgår från konceptet Rethink Space, vars grundtanke är att Pellys förvaringslösningar utökar hemmets förvaringskapacitet, genererar ny rymd och förvandlar m² till m³. Och får dig att tänka om kring ditt utrymme.

Showcase

  • Webb

  • Logo re-design

  • Copy

  • Webb

  • UI-kit

  • UI-Design

  • Förpackningsdesign

  • Sociala medier

  • Merch

  • Copy

  • Foto