Berättelserna om LasseMajas Detektivbyrå har sålts i över 20 miljoner exemplar världen över och översatts till omkring 40 språk. Vi har fått äran att förvalta och utveckla ett välrenommerat varumärke.
I den fiktiva staden Valleby åtar sig LasseMajas Detektivbyrå alla spännande och farliga uppdrag. Genom åren har det resulterat i alltifrån böcker och tv-produktioner till skolprojekt och ett besöksmål i Gamla Linköping.
Hur utvecklar man ett varumärke som de flesta barn mellan 4-13 år känner till? Till stor del handlar det om att underhålla målgruppen, där även en stor portion utbildning och uppmaning till läslust ingår.
Som strateger och producenter ansvarar vi bland annat för LasseMajas Detektivbyrås sociala medier och leder, tillsammans med författaren Martin Widmark och illustratören Helena Willis, arbetet kring den generella marknadsföringen i en framåtlutad riktning. Genom sociala medier interagerar vi med LasseMajas följare varje dag. I form av tävlingar, rebusar, boktips och mycket annat sker det ständigt nya upptåg i Valleby – och engagemanget slutar aldrig att växa.